Werkervaring tijdens Corona

Wat verandert de coronacrisis aan jouw manier van werken? Hoe ga je hiermee om? Wat doe je als eerste, als dit allemaal ‘achter de rug’ is? We stelden deze vragen aan één van onze cliënten, Bart van 31. Lees je mee?

1. Wat voor werk doe je?

​”Ik werk als systeembeheerder bij een IT-bedrijf. Hier regel ik alle zaken rondom de IT van onze klanten. Ik installeer en configureer de systemen en werk op de helpdesk.

2. Wat verandert de coronacrisis aan jouw manier van werken?

Door de coronacrisis zijn vanuit de overheid regels opgesteld. Het bedrijf waar ik werk heeft een thuiswerkplanning gemaakt, zodat collega’s zijn ingeroosterd thuis/op kantoor. Zo kunnen we onze mensen verdelen en productief blijven.

3. Hoe zorg je ervoor dat je door kunt gaan, dus hoe ga je hiermee om?

Omdat ik vanuit de helpdesk werk vallen de maatregelen mee – ik hoef niet op pad. Iedereen zit 1,5 meter uit elkaar.

4. Welke tips, maar ook vragen, heb je voor andere werknemers in het kader van werken ten tijde van Corona?

De coronatijd maakt het er niet gemakkelijker op voor ons. Dit zijn de tips die ik heb gevolgd om het mij gemakkelijker te maken:

A) ik volg natuurlijk de instructies van de overheid op en het RIVM;

B) ik probeer op minder drukke tijden boodschappen te doen;

C) gun jezelf genoeg rust. Door bijv. thuis eens te bellen met een vriend of bekende. Ik vind het lastig om een lange periode achter elkaar geen contact te maken met vrienden of bekenden omdat het dan juist moeilijk is om contact te houden.

5. Wat is het eerste wat je doet, iets wat je nu niet kunt doen, zodra deze crisis voorbij is?

Weer terug naar de roeivereniging en de gezelligheid opzoeken bij mijn familie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *